|
ІНСТИТУТ ДОЛУЧИВСЯ ДО ВСЕУКРАЇНСЬКОГО СЕМІНАРУ З ПИТАНЬ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ25 квітня представники Українського інституту національної пам’яті взяли участь у Всеукраїнському семінарі-практикумі завідувачів відділами краєзнавства обласних та Київського міського центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді, станцій юних туристів «Актуальні питання виховання дітей та молоді засобами краєзнавства і музейної роботи».
Завідувач сектору методичної роботи Ганна Байкєніч розповіла про особливості формування національної ідентичності і патріотизму молодого покоління на основі історичної пам’яті. У своєму виступі вона зупинилася на ключових тематичних поняттях, наголосила на змінах в історичній термінології, висвітлила основні напрями роботи Інституту. Учасники семінару-практикуму цікавилися найближчими новинками Українського інституту національної пам'яті.
Головний спеціаліст відділу музейної справи Наталя Іванченко виступила з доповіддю щодо музеїв навчальних закладів як центрів відновлення національної пам’яті. Головними проблемами сфери є застарілі експозиції, що ретранслюють радянські світоглядні стереотипи, зачасту продукують спотворені уявлення про українську історію, культуру, шаблонна подача матеріалу, відсутність практичного досвіду в сучасному оформленні експозицій. Спеціаліст наголосила на втіленні законів про декомунізацію, запропонувала низку підходів для часткової або повної реекспозиції, наголосивши на залученні до такої роботи дітей та молоді.
Український інститут національної пам’яті передав учасникам семінару-практикуму комплекти видань: настільну дитячу гру за мотивами подій та місць Української революції 1917–1921 р., каталоги виставки творчих проектів «Майдан. Простір творчості», брошури «УПА – відповідь нескореного народу», «Україна в Другій світовій війні», «100-річчя подій Української революції 1917–1921 р.», інформаційні матеріали «Воїни. Історія українського війська», видання «Майдан від першої особи. Регіональний вимір. Випуск 3. Ч.1» для наукової та методичної допомоги в краєзнавчій та музейній роботі спеціалістів. |