Офіційний веб-сайт УІНП

ВЕБ-СТОРІНКА "85-ТІ РОКОВИНИ ГОЛОДОМОРУ"

ВЕБ-СТОРІНКА "УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ 1917-1921"

СПЕЦПРОЕКТ "УКРАЇНСЬКА ДРУГА СВІТОВА"

МУЗЕЙ МАЙДАНУ

УРЯДОВА "ГАРЯЧА ЛІНІЯ"

Понад 70 науковців обговорили вплив історичної освіти на національну ідентичність українців

 

27–28 квітня у Києві пройшов Всеукраїнський науково-практичний семінар «Роль історичної освіти у творенні спільної національної ідентичності». Семінар організував Український інститут національної пам’яті, Міністерство освіти і науки України, історичний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Наукова бібліотека ім. М. Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка та Український інститут вивчення Голокосту «Ткума».

 

У семінарі взяли участь понад 70 науковців. Серед них: фахівці  Національної академії педагогічних наук України, Інституту історії України, Інституту археології Національної академії наук України, Українського інституту національної пам’яті, Міністерства освіти і науки України, Національного музею історії України. Окрім того, до заходу приєднались студенти, методисти, викладачі вищих і загальноосвітніх навчальних закладів Києва, Волинської, Житомирської, Кіровоградської, Луганської, Одеської, Черкаської, Харківської, Хмельницької областей. У виступах і дискусіях вони обговорили важливі теоретичні та практичні питання, зокрема, стан і перспективи історичної освіти у вищих  навчальних закладах, удосконалення змісту історичної освіти, методів і прийомів викладання історії, яким має бути сучасний підручник з історії України для шкіл, чи є місце архівам у шкільному курсі історії України, шкільний музей як засіб відновлення і збереження історичної пам’яті.

 

Учителі та викладачі також із великим зацікавленням обмінялися досвідом популяризації історії серед дітей та молоді та представили власні авторські методики. Серед них викладання таких тем, як Друга світова війна та Голокост в Україні, Голодомор 1932–1933 років, українське протистояння тоталітаризму в СРСР,  вивчення власного родоводу тощо. Жваве обговорення і підтримку викликав виступ учителя історії та правознавства зі Сватівщини Луганської області Олександра Вдовіна «Розвінчання міфів радянської історіографії як вагомий чинник консолідації українського суспільства та реалізації завдань національно-патріотичного виховання в умовах східного регіону».

 

Не залишився осторонь навчально-виховного процесу й Український інститут національної пам’яті, підготувавши для учасників семінару Збірку методичних рекомендацій до відзначення пам’ятних дат у загальноосвітніх навчальних закладах.