Офіційний веб-сайт УІНП

ВЕБ-СТОРІНКА "85-ТІ РОКОВИНИ ГОЛОДОМОРУ"

ВЕБ-СТОРІНКА "УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ 1917-1921"

СПЕЦПРОЕКТ "УКРАЇНСЬКА ДРУГА СВІТОВА"

МУЗЕЙ МАЙДАНУ

УРЯДОВА "ГАРЯЧА ЛІНІЯ"

У КИЄВІ ОБГОВОРИЛИ ПРОЕКТИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

 

У Києві відбувся Другий Форум українських патріотичних справ «Ми – Українці!», співорганізатором якого був Український інститут національної пам’яті.

 

Протягом трьох днів майже 300 учасників Форуму репрезентували успішні проекти й ефективні форми національно-патріотичного виховання, обговорили актуальні проблеми і плани щодо координації зусиль державних і громадських ініціатив, спрямованих на виховання дітей та молоді в дусі націоцентризму. Серед учасників – представники органів державної влади та місцевого самоврядування, вищих, професійно-технічних, загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів, силових структур, спілок, громадських організацій України.

 

Голова Інституту національної пам’яті Володимир В’ятрович у вітальному слові до учасників Форуму наголосив, що фундаментом національно-патріотичного виховання має стати ідея тяглості тисячолітньої традиції державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства. Тому політика відновлення і збереження національної пам'яті набуває ключового значення в нашому житті, особливо за сьогоднішніх умов російської агресії проти України.

 

Жваве обговорення викликала публічна лекція Володимира В’ятровича «Друга світова. Війна пам’ятей». На прикладах різних канонів відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня перемоги у Другій світовій війні в різних країнах Європи і світу Голова Інституту розкрив механізми: чому і як пам’ять про події Другої світової війни впливає на сьогодення.

Фахівці сектору методичної роботи Інституту Ганна Байкєніч та Олена Охрімчук провели секційне засідання «Національна пам’ять та історична освіта як чинники формування національної ідентичності». У роботі секції взяли участь представники Інституту проблем виховання НАПН України, Науково-дослідного інституту українознавства, позашкільних закладів, директори шкіл, вчителі, управлінь освіти обласних державних адміністрацій з Луганської, Сумської, Черкаської, Київської області та Криму.

 

 

Під час роботи секції модератори представили головні напрями діяльності та проекти Інституту, які в тому числі сприяють національно-патріотичному вихованню дітей та молоді, формуванню свідомого й активного громадянина Української держави. Представники Інституту наголосили на тому, що національно-патріотичне виховання має ґрунтуватися на трьох стовпах: національних цінностях, національній ідентичності та національній пам’яті. Саме тому політика національної пам’яті спирається на історичний досвід народу, його фундаментальні національні цінності, традиції та культуру.

За підсумками сесійного засідання було підготовлено конструктивні пропозиції до проекту Резолюції: запровадити програму регіональних обмінів між учителями й учнями загальноосвітніх навчальних закладів; створити базу просвітницьких громадських організацій і передбачити їх залучення до навчально-виховного процесу; Міністерству оборони – активізувати історичний компонент у воєнно-ідеологічній підготовці усіх категорій військовослужбовців та курсантів вищих військових навчальних закладів; Міністерству культури – створити єдиний електронний портал-бібліотеку видань з історії України; Державному комітету телебачення і радіомовлення – створити цикл науково-популярних просвітницьких передач, присвячених історії України та національно-патріотичному вихованню.