![]() |
|
НАЯВНІ ОБМЕЖЕННЯ ЩОДО ДОСТУПУ ДО АРХІВНОЇ ІНФОРМАЦІЇ РЕПРЕСИВНИХ ОРГАНІВ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ 1917-1991 РОКІВ.
Так. Закон передбачає, що архівна інформація репресивних органів про штатних або позаштатних працівників репресивних органів є відкритою, доступ до такої інформації не може бути обмежений з будь-яких підстав. За Законом, це не тільки особи, що перебували в офіційних трудових або службових відносинах із репресивними органами, але також особи, що у 1917-1991 роках перебували на обліку у таких органах як агенти або резиденти всіх категорій, позаштатні оперативні працівники, власники або утримувачі конспіративних квартир, явочних адрес, довірені чи інші особи, які будь-яким чином співпрацювали з репресивними органами. З вступом в дію Закону України «Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років» всі носії архівної інформації, які не мають грифів секретності України, автоматично стають доступними, а відмова у доступі до них під приводом таємності є порушенням чинного законодавства. Архівні працівники зобов’язані видати абсолютно всі документи, незалежно від того чи є там якісь згадки про прізвища та/або псевдо агентів, працівників чи співробітників репресивних органів. Прізвище, свідчення чи загалом факт співробітництва з репресивними органами не є державною таємницею в державі Україна. Стаття 8 Закону України «Про державну таємницю» відносить до державної таємниці відомості про особовий склад; засоби, зміст, плани залучення до співпраці на конфіденційній основі органами, що проводять оперативно-розшукову, розвідувальну і контррозвідувальну діяльність. Законами України «Про оперативно-розшукову діяльність», «Про розвідувальні органи України» та «Про контррозвідувальну діяльність» визначений вичерпний перелік таких органів, в якому, очевидно, немає репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років. |
![]() |